یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۱۷:۴۵

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران
زمان بارگیری نفتکش‌ها در پایانه نفتی خارک کاهش یافت

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام از بزرگترین ترمینال نفتی ایران در خارگ زمان پهلودهی، بارگیری کشتی‌های نفتکش در خارگ کاهش یافته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به‌ نقل از مانا، سید پیروز موسوی با اشاره به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس، اظهار داشت پس از بهره‌برداری از چهار مخزن جدید در پایانه خارک در سال گذشته، تا پایان شهریور ماه امسال هم 10میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره‌سازی نفت خام در گناوه ایجاد خواهد شد. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی فروش نفت خام کشور خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در پایانه خارگ به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران به 28میلیون بشکه رسیده است.

وی با تاکید بر این‌که با بهره‌برداری از مخازن جدید نفتی در بندر گناوه تا حدود 20 روز آینده ظرفیت ذخیره‌سازی نفت کشور در این منطقه 10 میلیون بشکه دیگر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: مهمترین دلیل ساخت و راه‌اندازی مخازن جدید نفتی در بندر گناوه و در نزدیکی پایانه خارگ، پشتیبانی از صادرات نفت کشور در منطقه خلیج فارس است. مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در گناوه توسط بخش خصوصی انجام شده است، تاکید کرد: همزمان با روند ساخت و تکمیل این مخازن جدید نفتی، احداث 40 کیلومتر خط لوله انتقال زمینی و زیردریایی به منظور انتقال نفت از گناوه به پایانه نفتی خارگ هم آغاز شده است. موسوی تصریح کرد: پس از تکمیل مخازن جدید نفت در بندر گناوه، احداث مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در بندر جاسک هم در دستور کار صنعت نفت کشور قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی همچنین با اعلام این‌که هم اکنون هیچ‌گونه نفت خامی از سوی ایران بر روی کشتی‌های نفتکش در اطراف پایانه‌های نفتی کشور در خلیج فارس ذخیره‌سازی نشده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با کاهش زمان پهلودهی، بارگیری و افزایش توان صادرات نفت در پایانه خارک، هم اکنون میزان توقف کشتی‌های نفتکش هم به حداقل کاهش یافته است.



  کد خبر : 2283
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :